sobota 27. června 2015

Průběh přijímacího řízení 1.LF

Začneme se statistikou a jak moc se nároky na přijímačky během let změnily.
Min. počet bodů k přijetí:

Rok 2012
Všeobecné lékařství: 183
Zubní lékařství: 268

Rok 2013
Všeobecné lékařství: 212
Zubní lékařství: 283

Rok 2014
Všeobecné lékařství: 210
Zubní lékařství: 290

Rok 2015
Všeobecné lékařství: 195
Zubní lékařství: 250

Chtěla bych začít tím, že před rokem byly testy podle modelovek z roku 2011, údaje, odpovědi zůstaly stejné, některé odpovědi byly přehozené. Nechci nikomu křivdit, ale samozřejmě tu byli tací, kteří si našprtali jen otázky, aniž by něčemu rozumněli. Hranice bodů pro přijetí byla příliš vysoká, tak se rozhodla fakulta úplně změnit přijímačky v dalším roce. (Díky bohu)
Už to neznamená, že přijímačky udělá každá cvičená opička! Zavedli bonifikaci z matiky 10 bodů, což mi přišlo celkem podrazácké, protože každá škola má trošku jinou úroveň a kvalitu!!!!! A hlavně jsem nepochopila, když už tedy zavedli bonifikaci, tak proč jí nezavedli také za soutěže? Z toho tedy vyplývá, že student by měl mít pouze dobré známky a na ničem jiném už nezávisí? Copak nemají podporovat mimoškolní aktivity? (olympiády, SOČ, aj.).

Tak už nebudu rozhořčená jak důchodec a vrhneme se na průběh přijímacího řízení.
Já se učila pouze z modelovek z roku 2011 a musím říct, že údaje byly upravené, vyskytlo se tam pár otázek se stejnými odpověďmi ale přehozenými. Jinak tam byly zcela nové otázky. Otázky byly postavené na stejném principu jako v modelovkách z roku 2011, takže mě nic nevyvedlo z míry.

Musela jsem se stavit v 8:00 na Anatomickém ústavu 1.LF 19.6. 2015. Hrouda lidí tam čekala, než jsme se všichni dostali do posluchárny, tak už bylo snad 9, řekli nám pár pravidel (znáte to....mobily vypnuté, u sebe nemít žádné věci, apod.) Žádné kalkulačky nebo tabulky NEBYLY POVOLENY.

Začli jsme chemií, na kterou jsme měli 2,5 hodiny. 
Měli jsme hodinovou přestávku.
Fyzika trvala 2 hodiny. Bylo zde hooooodně příkladů, proto vám doporučuju doma hodně a hodně počítat. Prostě počítat až do nevědomosti. :D Snad jsem nebyla jediná, která nestíhala to vše spočítat.
Měli jsme půlhodinovou přestávku.
Biologie zabrala 1,5 hodiny. Myslela jsem si, že jsem to nedala po té biologii, opravdu se tam vyskytlo pár otázek, na které člověk nebyl ani schopný odpovědět. (A to jsem biology lover)

Je dobré si projít všechny otázky v modelovkách, protože přijdete na to, co po vás budou chtít na přijímačkách (co se máte učit, jaké příklady zhruba se tam budou vyskytovat). A pokud pochopíte ty příklady, zbývá vám jen teorie, kterou se našrotíte a jste v cajku.

Jak vidíte, bodová hranice se hoooodně snížila. :) Pro uchazeče - učte se! Pro přijaté - gratuluju vám!! (a sobě) :D

2 komentáře:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahojky, mohla bych se zeptat, zda nemáš modelové otázky z BI k prodeji? Moc děkuji, Klára (k.hlinovska@seznam.cz)

    OdpovědětVymazat